10.12.09

MPS TIDAK PERNAH LUPAKAN MEDIA


9 Disember 2009 - Majlis Perbandaran Seremban (MPS) sekali lagi mengadakan majlis ramah mesra dengan media bertempat di Royale Bintang Resort & Spa Seremban. Majlis ramah mesra kali ini agak berlainan kerana buat pertama kali, ia turut digabungkan bersama Majlis Perbandaran Nilai (MPN) yang diterajui oleh Yang Dipertua yang sama iaitu Datuk Abdul Halim Abdul Latif.

Datuk Abdul Halim melayan pengamal media yang hadir pada majlis ramah mesra di Royale Bintang Resort & Spa Seremban.


Setiap tahun MPS tidak pernah ketinggalan untuk mengadakan program sebegini dalam usaha merapatkan hubungan antara kakitangannya dan pengamal media. Ini menunjukkan betapa berbudinya jabatan berkenaan terhadap pengamal media di Negeri Sembilan yang sentiasa melaporkan perkembangan jabatan.

i-Kwan mengucapkan terima kasih kepada MPS dan MPN kerana tidak putus-putus memberi penghargaan kepada pengamal media. Syabas juga diucapkan kepada MPS dan MPN kerana sikap profesionalnya kerana tetap menghargai usaha media walaupun adakalanya laporan disiarkan adalah mengkritik mereka.

Diharapkan, lebih banyak lagi jabatan lain tidak kira jabatan kerajaan atau swasta untuk bersama-sama belajar daripada MPS dan MPN bagaimana untuk berkerjasama dengan media. Tidak dinafikan, ada jabatan yang masih memandang rendah peranan media ini tetapi perlu diingat, media sebenarnya boleh dijadikan kawan sekiranya betul pada caranya.

Bak kata pepatah, orang berbudi, kita juga berbahasa.